syahid

Masihkah anda ingat anak kecil ini yang pernah kami siarkan tentang kesyahidannya? 

Beliau adalah As-Syahidah Rayyan ‘Imyaan yang merupakan di antara ribuan kanak-kanak yang telah gugur syahid akibat kekejaman regim Basyar.

Ini cerita bel

iau :

02/07/2009 – Tepat jam lima petang, saya dilahirkan kedunia ini. Alhamdulillah.

05/08/2009 – Hari ini saya telah pandai mengukirkan senyuman.

12/10/2009 – Kali pertama saya dapat makan dengan sudu, lobak merah (rebus)

20/10/2009 – Saya telah boleh menuturkan perkataan pertama dalam hidup saya iaitu : “Baba” (ayah dalam bahasa arab).

22/11/2009 – Hari ini saya berjaya melafazkan perkataan “mama” kepada insan yang melahirkan saya.

15/02/2010 – Saya gembira hari ini kerana gigi pertama saya telah tumbuh (bawah sebelah kanan)

06/02/2010 – Kali pertama saya tidur bersendirian di dalam bilik di atas katil baru (katil sedia ada daripada datuk dan nenek).

21/06/2010 – Hari ini saya telah berjaya mengatur langkah pertama saya. Saya cukup gembira.

25/11/2010 – Pertama kali dalam hidup saya memotong rambut.

02/01/2011 – Hari ini saya kali pertama bermain dengan salji.

12/12/2011 – Lengan saya cedera ketika bermain di atas tangga.

04/02/2012 – Kali pertama saya menarik muka dengan hidung, mulut dan mata.🙂

——
01/07/2012 – Hari ini saya telah gugur syahid ditembak oleh penembak tepat yang telah diupah oleh pemerintah negara saya yang zalim dan kejam.

02/07/2012 – Saya telah dikebumikan bertepatan dengan hari ulang tahun kelahiran saya. Dan hari ini juga kali pertama saya tidur di rumah saya yang kekal abadi (kubur)

Sekarang ini saya sedang bergembira bersama bidadari syurga. Tidakkah kalian mahu mengikuti saya dengan mati syahid?

Photo: Masihkah anda ingat anak kecil ini yang pernah kami siarkan tentang kesyahidannya? 

Beliau adalah As-Syahidah Rayyan 'Imyaan yang merupakan di antara ribuan kanak-kanak yang telah gugur syahid akibat kekejaman regim Basyar.

Ini cerita beliau :

02/07/2009 - Tepat jam lima petang, saya dilahirkan kedunia ini. Alhamdulillah.

05/08/2009 - Hari ini saya telah pandai mengukirkan senyuman.

12/10/2009 - Kali pertama saya dapat makan dengan sudu, lobak merah (rebus)

20/10/2009 - Saya telah boleh menuturkan perkataan pertama dalam hidup saya iaitu : "Baba" (ayah dalam bahasa arab).

22/11/2009 - Hari ini saya berjaya melafazkan perkataan "mama" kepada insan yang melahirkan saya.

15/02/2010 - Saya gembira hari ini kerana gigi pertama saya telah tumbuh (bawah sebelah kanan)

06/02/2010 - Kali pertama saya tidur bersendirian di dalam bilik di atas katil baru (katil sedia ada daripada datuk dan nenek).

21/06/2010 - Hari ini saya telah berjaya mengatur langkah pertama saya. Saya cukup gembira.

25/11/2010 - Pertama kali dalam hidup saya memotong rambut.

02/01/2011 - Hari ini saya kali pertama bermain dengan salji.

12/12/2011 - Lengan saya cedera ketika bermain di atas tangga.

04/02/2012 - Kali pertama saya menarik muka dengan hidung, mulut dan mata. :)

------
01/07/2012 - Hari ini saya telah gugur syahid ditembak oleh penembak tepat yang telah diupah oleh pemerintah negara saya yang zalim dan kejam.

02/07/2012 - Saya telah dikebumikan bertepatan dengan hari ulang tahun kelahiran saya. Dan hari ini juga kali pertama saya tidur di rumah saya yang kekal abadi (kubur)

Sekarang ini saya sedang bergembira bersama bidadari syurga. Tidakkah kalian mahu mengikuti saya dengan mati syahid?
84Like ·  · Share
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

